Europ Assistance podsumowało strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej interwencje dotyczyły assistance samochodowego (65 proc.), z czego ok. 68 proc. stanowiło holowanie pojazdu. 17 proc. spraw dotyczyło usprawnień pojazdu na miejscu zdarzenia, a z organizacji pojazdu skorzystało 15 proc. klientów.
Natomiast zgłoszenia z zakresu pomocy medycznej stanowiły 11 proc. interwencji. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia, co stanowiło 84 proc. wszystkich spraw związanych z pomocą medyczną. Ubezpieczenie podróżne okazało się bardzo pomocne w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu (5 proc.) oraz utraty lub zagubienia bagażu (3 proc.). Najwięcej wakacyjnych interwencji assistance miało miejsce w Polsce (79 proc.), zaś za granicą najczęściej korzystano z niego w Niemczech (4 proc.), w Chorwacji (3 proc.) i we Włoszech (2 proc.).
„Świadomość ubezpieczeniowa Polaków powoli, ale systematycznie rośnie. Z roku na rok obserwujemy większe zainteresowanie polisami ubezpieczenia turystycznego, przybywa też osób korzystających ze świadczeń” – ocenia Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy Europ Assistance.

Europ Assistance jest częścią międzynarodowej grupy, w Polsce obecne od 1996 r. Jego działalność obejmuje pomoc assistance w czterech dziedzinach: podróż, zdrowie, samochód, dom i rodzina.

 Za: PIU

ŹRÓDŁO: WWW.UFG.PL

Zobacz także