Rozmowa z Partnerem Strategicznym Insur Invest Dagmarą Klimas
Rozmowa z Partnerem Strategicznym Insur Invest Dagmarą Klimas
Zaczynała pracę w ubezpieczeniach jako Agent PZU. Od 2016 roku współpracuje z Multiagencją Insur Invest. Dzisiaj publikujemy rozmowę z Dagmarą Klimas – Partnerem Strategicznym Insur Invest z miejscowości Skoki (woj. wielkopolskie), miłośniczką sportów zimowych. Zapraszamy do czytania kolejnego wywiadu z cyklu #PoznajNaszychPartnerów.
Powiedz od kiedy zajmujesz się ubezpieczeniami?
– Pomysł na pracę jako doradca ubezpieczeniowy zrodził się w mojej głowie w trakcie urlopu macierzyńskiego. Po tym urlopie wiedziałam już, że nie chce wrócić do korporacji, w której wcześniej pracowałam.
Pod koniec marca 2013 r. otworzyłam firmę, wtedy jako Agent PZU (tzw. Agent z teczką). Firmę prowadziłam sama. Później, gdy zaszłam w drugą ciążę postanowiłam poprosić kolegę po fachu (innego z agentów) o pomoc. Na czas mojego porodu i rekonwalescencji zajął się moimi klientami. Trwało to kwartał. Znów wróciłam do pracy i zrodził się kolejny pomysł na pracę w biurze. W domu miałam małe dzieci, wiązało się to też z szeregiem obowiązków. Zaprosiłam więc do współpracy szwagierkę.
Szukaliśmy różnych opcji współpracy i wybraliśmy dla nas tę odpowiednią.
Od października 2016 roku zaczęłam współpracę wraz z Julitą jako Partner Multiagencji Ubezpieczeniowej Insur Invest.
Teraz z mojego punktu widzenia najważniejsze pytanie (śmiech). Jak układa Ci się współpraca z Multiagencją Insur Invest.
– Współpracę uważam za bardzo udaną i owocną. Dla mnie najważniejszy jest kontakt z ludźmi. Gdy mam problem – Dział Wsparcia jest zawsze do dyspozycji. Dodatkowo posiadamy własny system CRM i porównywarkę ubezpieczeń. Kontakt z właścicielami również mam bardzo dobry, gdy tylko zajdzie taka potrzeba mogę liczyć na rozmowę, pomoc. Dział Rozwoju również zawsze chętnie udzieli informacji, pomocy, dodatkowo dziewczyny z Działu Rozliczeń i Księgowości zawsze są do dyspozycji jeśli zajdzie taka potrzeba. Niedawno został również stworzony Dział Marketingu, który pomaga w kwestii promocji placówek na rynku lokalnym.
Jakbyś mogła doradzić osobom, które planują rozpocząć swoją przygodę z ubezpieczeniami… Jakimi Twoim zdaniem cechami powinien charakteryzować się dobry Doradca Ubezpieczeniowy?
– Doradca Ubezpieczeniowy powinien przede wszystkim mieć bardzo dobrą wiedzę na temat ubezpieczeń, dlatego też Multiagencja Insur Invest bardzo mocno zwraca uwagę na różnego rodzaju szkolenia organizowane stacjonarnie i online. Doradca Ubezpieczeniowy powinien potrafić rozmawiać z klientem tak, aby przeprowadzić prawidłową analizę potrzeb klienta, aby umiał dopasować ofertę ubezpieczenia do konkretnej osoby, konkretnego przypadku. I trzecia, moim zdaniem też ważna sprawa – której trzymam się od zawsze – ubezpieczyć klienta tak, jakbym sama chciała być ubezpieczona i obsłużona. Moje motto którego się trzymam brzmi: „Firmę buduję się latami, na dobrą reputację pracuję się cały czas, a zniszczyć firmę można w jeden dzień”.
Mocne przesłanie. A co jest według Ciebie najtrudniejsze w pracy Doradcy Ubezpieczeniowego?
– Najważniejsze jest dla mnie to, by po spotkaniu ze mną i dopięciu sprzedaży klient był zadowolony. Problemy pojawiają się wtedy, gdy polisa wymaga jakiś zmian, czasem są to rzeczy niecodzienne, nieszablonowe lub zaczyna się proces np. likwidacji szkody, a nieraz jest ciężko by w razie potrzeby uzyskać pomoc w towarzystwie ubezpieczeniowym.
Pomoc często jest oferowana na etapie zawarcia polisy. Później jednak często spotykałam się ze znieczulicą. Na szczęście świat się zmienia, zmienia się też podejście do klienta. Dlatego mam nadzieję, że będzie tylko lepiej.
Praca w ubezpieczeniach przynosi wiele satysfakcji, ale chciałem zapytać Cię także o to, co w tej pracy jest trudne…
– Jeśli robi się to co lubi to nie ma trudnych rzeczy. Choć dla mnie najtrudniejsza zawsze jest pomoc przy zgłoszeniu szkód, gdy widzę klienta bezradnego, zapłakanego, gdy stracił kogoś bliskiego, gdy ktoś zachorował lub gdy stracił dorobek swojego życia. Za wszelką cenę staram się wtedy pomóc, oczywiście w miarę moich możliwości.
A co przynosi Tobie największą satysfakcję w tej pracy?
– Największą satysfakcję sprawia mi to, gdy klient jest zadowolony z mojej usługi, gdy wraca do mnie i mówi że jesteśmy profesjonalistami, gdy poleca naszą firmę innym osobom. Z zadowoleniem patrzę na osoby, które przychodzą podziękować że otrzymały pomoc finansową, gdy zgłaszaliśmy wspólnie szkody.
A na koniec standardowe pytanie naszego cyklu. Chcemy Was lepiej poznać. Jak wygląda Twoje życie poza pracą?
– Prywatnie jestem mamą trójki dzieci. Razem z dziećmi i mężem lubimy aktywnie spędzać czas poprzez jazdę na rowerze czy podróże. Uwielbiamy też sporty zimowe. Nie ukrywam też, że czasami lubię po prostu wziąć do ręki dobrą książkę, kocyk, siąść z nią w altanie i odpocząć.
rozmawiał Damian Stawski
Biura Dagmary Klimas znajdują się w miejscowości Mieścisko oraz Skoki (woj. wielkopolskie, powiat wągrowiecki)